Geldzaken

Administratie

Soms gebeuren er onverwachte dingen in het leven die grote gevolgen hebben. Hierdoor kan het moeilijk zijn om aandacht te besteden aan je administratie. Formulieren en rekeningen stapelen zich op en je weet niet waar je moet beginnen. Brieven moeten snel beantwoord worden, maar je weet niet hoe. Sommige zaken moeten online geregeld worden, maar je kunt niet goed met de computer omgaan. Wat nu?

SWO Thuisadministratie ondersteunt graag

Onze vrijwilligers van Thuisadministratie bieden ondersteuning zolang het nodig is, tot een maximum van twee jaar. Ongeacht leeftijd. In deze periode komt een vrijwilliger regelmatig bij je langs. Ze helpen bij het sorteren van post, ordenen van administratie, maken een overzicht van inkomsten en uitgaven, geven uitleg over brieven en helpen bij het betalen van rekeningen en beantwoorden van vragen. Verder controleert de vrijwilliger ook of je mogelijk recht hebt op aanvullende regelingen. Als blijkt dat er schulden zijn, dan schakelt Thuisadministratie – altijd in overleg – schuldhulpverlening in.

Uitganspunt is dat je zélf verantwoordelijk bent én blijft voor je eigen administratie.

Nibud

Leer meer over omgaan met geld in de praktijk op de website van het NIBUD. Je vindt er ook handige tips, rekentools en filmpjes!

Regelingen gemeente

Heb je een minimum inkomen? Wellicht kom je in aanmerking voor een financiële regeling van de gemeente.

Aankomende evenementen

Wil je meer weten?

Bel 0162-451894 Neem contact op